V-am promis ca o sa scriu un articol mai businessy, dar cu smart. Deci… nici acest articol nu e despre smart, nu e pentru potentiali clienti de smart home, nu e pentru pasionati DIY! E pentru cei care au o cariera in domeniul asta smart sau vor sa inceapa o cariera. Adica isi castiga existenta din smart. Fac bani din smart! (sper ca e clar acum…)

In primul rand il las pe nenea asta sa va zica niste lucruri. E destul de interesant, transparent, bla-bla-bla, nu sunt super-fan sau ceva, dar ma mai uit ocazional la chestiile care tin de business. Nu, nu ma uit la cele cu crypto, NFT-uri si alte suprize din gume turbo ca sunt om serios si aici discutam despre treburi serioase!  😀

E interesant filmuletul ca e vorba despre bani gratis (fonduri europene), firme fantoma (consultantul acela tepar) si oameni care au pierdut niste bani in loc sa se imbogateasca peste noapte (cei pagubiti de firma fantoma). Si mai nostim e ca antreprenorul consultant zice clar ca el “nu intelege unde a gresit” (e un filmulet mai lung cu tot interviul acela). Acuma o sa ziceti ca ce legatura au toate astea cu smart-ul?

Pai n-au legatura direct cu smart-ul, ci au legatura cu business-ul romanesc in general! Unde toata lumea face, dar nu prea stie ce face, se cheltuiesc niste bani, se pierde niste timp si la final toata lumea e nemultumita din diverse motive.

Sa trec la niste explicatii serioase… Is total de acord cu ce zice nenea asta la sfarsit, dar mi-a luat vreo 3 ani pana mi-am dat seama ca asta e ordinea corecta:

  1. Educatie
  2. Produs bun
  3. Garantie
  4. Vanzarea – din decizia clientului, dupa ce a inteles exact ce cumpara

In general toata lumea pune vanzarea pe primul loc, fiindca tot planul de afaceri e: cumpar asta cu 3 lei, il vand sau il instalez cu 5 lei si ma imbogatesc peste noapte. Evident ca niciodata nu iese treaba asa si atunci se schimba planul de afaceri in: cumpar asta cu 3 lei, mai scad 1 leu din aia 5, ca am vazut ca si Gigel cu 5 lei vinde, si asa iau toti clientii lui Gigel si ma imbogatesc peste noapte. Nici asa nu merge, fiindca, asa cum spune marele Grant Cardone:

(Da, v-am zis ca e un articol businessy, deci nu pot lipsi citatele astea cliseice.)

Si e simplu de zis “sa nu scazi pretu’, adauga valoare”, dar e mult mai simplu sa scazi pretu’ si sa nu adaugi nicio valoare. In sensul ca majoritatea nu stiu, nu isi dau seama cum ar putea adauga acea “valoare”. Pai e foarte “simplu”! Te documentezi, te educi in domeniul asta super tehnic, creezi un produs bun, care chiar garanteaza ca treaba iese blana de urs, pe urma explici toate lucrurile astea clientului (il educi) si pe urma are loc vanzarea, dar numai si numai din decizia lui si doar dupa ce a inteles exact ce cumpara si care sunt riscurile. “AAAA! Pai nu e deloc simplu!” Evident ca nu e simplu si de aia suntem unde suntem… pentru ca orice idiot stie sa scada 2 lei din pret, dar nu stie sa deschida o carte, sa se uite la un tutorial pe youtube sau udemy, sa plateasca un curs de perfectionare in domeniu, sa cumpere niste produse de experimente, sa faca niste teste inainte sa inceapa sa vanda acel produs despre care zice el ca “e cel mai bun” fara a mentiona absolut nimic despre dezavantajele si riscurile pe care le implica, fiindca… “asa poate nu mai cumpara clientul”.

Acuma “produsul” asta poate fi un intrerupator smart, un sistem smart, un serviciu de montaj, un serviciu de configurare, un serviciu complet la cheie. Si cand zic ca creezi produsul, atunci evident nu ma refer la procesul de fabricare, ci la faptul ca produsul acela tu il alegi, tu il testezi, tu il branduiesti, tu educi clientul legat de produs, tu oferi consultanta, garantie, transport gratuit si multe altele pentru acel produs. Prin urmare produsul “intrerupator smart” vandut de tine e mult mai mult decat un produs electronic de la care aprinde si stinge becul domnul client.

Iar daca partea asta cu educatia nu e asigurata din start, atunci foarte usor poate sa o ia la vale tot business-ul smart. De exemplu nu te documentezi si vinzi sau instalezi un produs nasol la clienti (nu mai ai produs bun). Prin urmare ai o multime de probleme, telefoane, deplasari, garantii care te costa o gramada de bani si nu mai poti sustine financiar toata treaba (nu mai oferi garantie). Incet-incet se raspandeste vestea, te umpli de review-uri negative si nu mai cumpara nici dracu de la tine ci de la Gigel (nu mai ai vanzare). Toate astea pentru ca ai sarit peste punctul 1: EDUCATIE.

Si ca sa va demonstrez ca toata ideea functioneaza (ca noh… tre’ sa ai si testimoniale la articolele astea businessy), va las aici exact ce mi-a scris un client intr-un mail:

“M-am decis sa iau lucrurile de la dvs chiar daca nu sunt neaparat cele mai mici preturi, dar macar drept o forma de apreciere pentru suportul acordat.”

FUNCTIONEAZA! Acuma intr-adevar is foarte putini care gandesc asa. Totusi suntem in Romania, unde… stiti cu totii cum e… dar in cazul in care nu stiti, va reamintesc ca noi astia “smart” traim intr-o bula, in tara care: are cele mai multe wc-uri in fundul curtii, e pe ultimul loc la consumul de pasta de dinti, e in top trei cele mai corupte tari din UE, e pe ultimul loc la educatia financiara, samd. Prin urmare si clientii pot fi de toate felurile si trebuie sa stii ca

Tu alegi clientul!

Clientul e un colaborator, nu un consumator pe care il convingi, il manipulezi sa cumpere produsul tau smart. Nu uitati ca scopul final e ca acel proiect sa iasa perfect, acea locuinta sa fie cat de smart se poate de banii aia!

(Alt citat nasol…)

Din moment ce e o colaborare, e evident ca nu poti colabora cu oricine oricum si inevitabil ajungi in situatii in care tu ca vanzator, prestator de servicii esti nevoit sa refuzi clientul! Pot fi diferite motive: cere ceva ce tu nu poti realiza (da, asta e cea mai mica problema pentru majoritatea “expertilor”… Dorel si daca nu stie ce face, tot se baga si pe urma se mira ca iese un cacat…), incepe sa propuna el pretul (sa negocieze) si iti dai seama ca pe langa faptul ca nu va fi o afacere profitabila nici proiectul nu va iesi prea bine (e evident ca nu poti sa faci o treaba foarte smart cu 3 lei intregi), cere neaparat o solutie care stii ca e nasoala si ca inevitabil vor aparea probleme pe care tot tu va trebui sa le rezolvi (pe de gratis evident), vrea sa faca el jumatate din treaba ca sa iasa mai “ieftin”, samd.

Clientii nu is niste pokemoni ca sa “catch ‘em all”, poti sa zici scurt ca “ne cerem scuze, dar nu putem onora comanda/cererea dvs.”!

Ieri am refuzat o comanda de vreo 7000 lei pentru ca am suficienta experienta ca sa imi dau seama ca “afacerea” aia se va complica si intr-un final o sa pierd foarte mult timp si inevitabil bani. Si pare o treaba simpla sa vinzi niste prize si intrerupatoare smart cuiva. Nu e un serviciu, nu e ceva ce dureaza, ce se poate complica pe parcurs… ai vandut si gata. De ce ai refuza asta? Nu asta e treaba ta? Sa servesti clientul, sa vinzi, sa faci bani? Si dupa cum va ziceam lucrurile nu sunt asa simple si in domeniul asta smart dupa o vreme incepi sa observi niste “semnale de alarma”. Clientul nu are electrician, e DIY (dar un DIY mai prostut fara nici urma de habar in domeniu), nu stie sa faca un necesar cum trebuie, cere 10 oferte pe diferite solutii, se schimba comanda “ferma” de 3x pe zi, nu asculta nimic din ce ii zici, chiar daca asculta nu intelege, intreaba lucruri care nu au legatura cu produsul ci cu ce a lucrat el inainte pe acolo, intreaba aceleasi lucruri de mai multe ori, etc. si din toate astea iti dai seama ca domnul client ar cam avea nevoie de un profesionist care sa se ocupe de proiect. Insa profesionistul ala trebuie platit si domnu’ client din pacate vrea toate astea pe de gratis. Vrea cumva sa incluzi in procesul asta de vanzare, in pretul produsului niste servicii extra. Sa il asiguri ca daca nu se descurca ori il ajuti tu sa iasa treaba bine (gratis), ori ca el poate returna produsele indiferent de starea lor si sa iti asumi tu pierderile. Nu, pai nu e vina lui ca produsul nu functioneaza daca il leaga invers, ca nu stie citi niste instructiuni, ca baga surubelnita in smart pana iese fum… e vina ta! El e clientul si el are dreptate!

A trecut vremea cu “clientul nostru stapanul nostru”! La cati diletanti sunt acum pe piata domnul client ar trebui sa se bucure ca a gasit pe cineva cu care sa colaboreze si nu sa se planga ca e scump. Vorba aia “daca ti se pare scump un profesionist, asteapta sa vezi cat te va costa in final un incompetent”. Si eu stiu foarte bine treaba asta: acuma am platit a doua usa la showroom (ca prima nu s-a nimerit nici din a 3-a incercare), m-am uitat cum mi-au montat baietii jaluzelele de 1700 euro invers prima data, am platit vreo 2 “IT-isti” pentru niste site-uri care nu s-au nimerit. Si de-a lungul anilor am trecut prin multe alte experiente de astea unde pentru mine, ca si client, chiar nu mai conta deloc pretul, plateam oricat doar sa stiu odata problema rezolvata!

Nu ma intelegeti gresit! Nu ma laud ca am refuzat o comanda si ca imi permit “arogante” de genul acesta, dar e important sa inteleaga toata lumea ca firma (societatea comerciala) trebuie sa faca bani si pentru a evolua, nu numai pentru a supravietui. Chiar nu e o perioada buna intre un COVID si un razboi sa refuzi asa 7000 lei (lucrurile evident nu merg prea bine in perioada asta si nu mi-a fost neaparat usor sa ii zic colegei “am vazut mailurile, refuza respectuos comanda aceea”), dar daca am mai trecut de zeci de ori prin asta si deja stiu aproape sigur ca marja de profit nu va acoperi pierderile pe care le va aduce acea vanzare, atunci pur si simplu refuz!

“Ce pierderi?! Nu exista pierderi!” O data ce ai vandut produsul tu trebuie sa asiguri garantia pe toata perioada garantiei, care e minim 2 ani pentru persoanele fizice! Tu ca si business (persoana juridica) primesti de obicei garantie 1 an de la furnizor sau producator. Restul de 1 an sau cat oferi extra ti-l asumi din buzunarul tau! Chiar daca iti inlocuieste complet gratuit producatorul acel produs, mai apar niste cheltuieli cu transportul, manipularea, verificarea, ambalarea, discutii, timp pierdut, etc. Pe scurt: se consuma niste resurse care costa bani! Degeaba castigam acum 3 lei daca pe perioada celor 2 ani pierdem 10!

Dar nu-i nicio problema, ca inchidem telefonul, la mailuri nu raspundem si ne prefacem ca nu stim de nicio problema. #solutiiromanesti Daca va uitati pe grupurile de facebook cu profesionisti (electricieni, instalatori, constructori, meseriasi, etc.) unde sunt si clienti o sa vedeti foarte multe discutii pe tema asta. Dar nu trebuie sa cautati prea mult ca sigur ati patit-o si voi deja, doara traiti in Romania.

Treaba asta cu “mai ieftin” backfires in majoritatea cazurilor. De aceea tot rad malefic (in interior evident) cand imi zice cineva ca “vaaai, dar am gasit mai ieftin!”. Acuma era culmea sa nu gaseasca mai ieftin! Dupa investitiile pe care le-am facut si le facem in continuare ca sa putem sa oferim un “produs” cat mai ok, cat mai premium, m-as simti chiar ofensat sa ne spuna cineva “ca suntem cam ieftini”.

Dar stai ca ne-a zis…

Oricum eu nu ma mai ocup de vanzari direct, ci doar de clientii astia care zic lucruri magulitoare precum “M-am decis sa iau lucrurile de la dvs chiar daca nu sunt neaparat cele mai mici preturi, dar macar drept o forma de apreciere pentru suportul acordat.”

Si acuma o sa fie unii care o sa spuna “Dar tu ce ai facut?! Nu ai facut nimic! Numa povesti!” Asta e o alta chestie pe care am invatat-o in business-ul asta smart: “povestile sunt pe de gratis”. Ma refer la marii povestitori cu “am de echipat 1000 de apartamente”, “fa-mi oferta cu 2 trilioane de intrerupatoare”, “da-mi o solutie si le cumpar de la tine”, “am prins un peste uite atata”. Povesti din care nu se concretizeaza niciodata nimic fiindca sunt doar niste povesti ale unor oameni care vor ceva (irelevant… produse demo, discounturi, consultanta moka, povesti gratis… nu conteaza ce vor). Hai sa nu mint, au fost care s-au concretizat dar total altfel decat era povestea initiala. Si am adoptat o tactica foarte simpla: ascult povestea o data, de doua ori, de trei ori si pe urma nu mai raspund la telefon. Sa-mi trimita povestea pe mail sau pe whatsapp daca vrea neaparat. Macar asa ramane in scris povestea. Si nu stiu de ce fac oamenii treaba asta, dar o fac, si daca nu esti atent ajungi si tu un mare povestitor care nu face nimic toata ziua, numa povesteste despre ce ar face si cum ar face daca ar si face ceva pe langa povesti.

Deci trebuie sa va zic ca pe langa povesti mai fac si lucruri, se vad niste rezultate… pe YouTube, pe grupul de Facebook, pe blog, pe forum, pe TikTok. 😆

  1. Informatii moka despre smart! Suna telefonul in continuu cu aceleasi probleme… si clientii nostri si clientii concurentei si concurenta si o gramada sunau ca “nu merge asta, nu merge aia”. Eu singur nu mai faceam fata si prin 2019 am zis sa fac niste filmulete mai tehnice la care sa aiba acces absolut toata lumea.

Dupa numarul de view-uri si 650 de thumbs up as zice ca a ajutat niste oameni. Inevitabil au aparut niste probleme si aici, ca sunau o gramada care au cumparat produse din alte parti ca “am vazut ca va pricepeti, zicetimi si mie cum se face asta si aia…” Adica am facut treaba asta ca sa ajut niste oameni si evident ca sa ma ajut si pe mine sa mai scap de niste telefoane, iar uni au inteles ca e ok sa ma sune seara la 8 ca “am cumparat astea de pe emag si nu merg!” (Sunt total anti supermarket-uri cu produse smart fiindca pe langa faptul ca vand o gramada de smart fara nici un suport, ca evident ei habar n-au ce vand, se ajunge la situatii de genul unde mai trebuie sa ajut eu clientii lor. Si n-am nicio problema atata timp cat ajutorul se intampla pe YouTube, pe blog, oriunde… doara de aia le-am facut. Dar atunci cand domnul client de supermarket iti scrie in privat, te suna… da, dupa cum ziceam “clientii pot fi de toate felurile”…)

Acuma poate nu vi se pare nimic grozav, dar am bagat vreo 2-3000 euro in echipament foto (da am si soft de editare cu licenta), o gramada de timp, o gramada de research in ideea in care nu ma pricep deloc la video si chestii.

  1. Grupul de FaceBook.

Ati zice ca e irelevant, dar s-a format o comunitate destul de draguta acolo.

Zilele trecute m-am intalnit cu cineva si zicea ca ce tare e grupul si ca trebuie sa dea o bere ca a reusit in cateva ore sa isi vanda termostatul vechi si sa cumpere altul nou mai smart. Totul pe grup! In rest puteti afla o gramada de informatii smart: de ce nu merge asta, de ce nu merge aia, cum sa rezolvi o automatizare, o problema smart, un update reusit, un update nereusit, etc.

  1. Site-ul SmartHome360

Am vrut neaparat ceva ce nu depinde de o alta platforma (gen FaceBook sau YouTube) si asa am creat acest WordPress smart cu ajutorul lui Stefan (pe care l-am cunoscut tot pe grup). Inca e in lucru, dar in principiu vreau sa extind treaba la nivelul la care: intra clientul pe site, se documenteaza (se educa) legat de smart, afla ce sisteme sunt pe piata, isi face o idee in mare despre ce i s-ar potrivi (si nu cade in capcana vanzatorilor cu “asta e cel mai smart sistem”), iar ulterior alege din lista de parteneri unul sau mai multi profesionist care sa se ocupe de proiectul lui. Profesionistul respectiv va beneficia de tot suportul nostru si al restul partenerilor pentru a realiza un proiect cat mai reusit pentru domnul client. Domeniul acesta e foarte complex prin urmare nu cred ca se poate realiza ceva foarte reusit de unul singur. Pe proiectele noastre stiti ca avem colaborari cu: Electro-Instalatii si Electro RM Power pe partea de electric, Atelier Mirabo pe partea de arhitectura, Molid Securitate, KNX Mag si multi altii. Cumva vreau sa extind colaborarea asta pe intreg teritoriul tarii, in asa fel incat sa putem oferi peste tot “educatie”, “produs bun”, “garantie”, adica servicii complete si case cu adevarat smart! Totul va fi gratuit, site-ul si ideea nu au legatura directa cu banii sau ceva… pur si simplu sunt de parere ca daca exista mai multi clienti care adopta stilul de viata smart, au niste instalatii, niste sisteme la nivel de 2022, atunci tot mai multi o sa se ceara asa ceva si automat va fi un volum mult mai mare de clienti, incet o sa dispara Doreii, instalatiile de 2 lei si asa mai departe. Pe scurt: vom avea cu totii de lucru pe bani corecti si instalatiile vor fi chiar instalatii! (cam utopic, ha?!?)

Deci daca credeti ca ne potrivim atunci puteti sa va inscrieti ca parteneri aici!  😀

  1. Showroom-ul SmartHome360

Va fi orientat mai mult spre profesionisti, parteneri, colaboratori. In sensul ca in primul rand va fi un laborator de experimente multi-brand. Tuya, Sonoff, Fibaro, Homey, Samsung SmartThings, Loxone, KNX, Home Assistant, Chameleon, Apple HomeKit, tot ce vreti smart veti gasi acolo. In mare parte is cumparate deja, urmeaza sa mai cumpar o parte si sper ca niste producatori totusi vor arunca in noi cu niste mostre gratuite sau macar cu niste discounturi considerabile. Ideea e ca au costat (si vor costa in continuare) toate astea ceva, prin urmare nu vad rostul ca fiecare partener sa bage niste bani in buzunarul producatorului X ca sa constate ca sistemul nu e chiar ce a vrut el si ca producatorul a exagerat (doar putin) atunci cand a zis ca e “cel mai bun”. Pur si simplu se stabileste o intalnire la showroom, discutam exact ce se doreste, facem niste experimente si vedem exact daca acel produs smart e ce trebuie sau nu chiar. In acest fel eliminam niste cheltuieli extra, dar mai important, eliminam experimentele pe casa si buzunarul clientului! Din punctul meu de vedere clientul tot ce trebuie sa faca e sa se educe, in urma educatiei sa decida el exact ce vrea (sa stie avantaje, dezavantaje, costuri, comparatii cu alte sisteme) si sa scoata cardul (adica sa plateasca). Nu trebuie sa mai faca el un DIY, sa caute el solutii, sa rezolve problemele pe care “profesionistul” nu a reusit sa le rezolve. Insa momentan, din cauza serviciilor foarte slabe in acest domeniu, din cauza Doreilor, din cauza ca nu exista o “garantie” reala, foarte multi prefera un DIY decat sa plateasca niste amatori care sa isi bata joc de banii, nervii si timpul lor. Cumva asta e problema care cred ca trebuie rezolvata cat mai urgent. Sa spuna clientul “aici pot sa aleg un sistem smart potrivit pentru mine, pot sa il testez, pot sa imi fac o idee despre cum va arata casa aia smart si aici am o garantie ca orice problema se rezolva, ca is 100 de profesionisti acolo care colaboreaza intre ei!” Nu vreau sa spuna ca “am venit aici ca era cel mai ieftin”.

Inscrieti-va ca parteneri aici!  😀

  1. Proiecte de test

Showroom-ul e un proiect de test pe KNX (evident in colaborare cu partenerii nostri), apartamentul demo pe care testez momentan Home Assistant (proiect realizat impreuna cu Smart HouseHould Integration), Laboratorul de Ingineria Iluminatului de la Facultatea de Instalatii din Cluj (tot impreuna cu Smart HouseHould Integration), mini depozitul smart pe Tuya si urmeaza un tiny house langa Cluj unde vom testa diverse surse de energie regenerabile (pompe de caldura, panouri solare, turbine eoliene si ce imi mai trece prin cap). Acestea sunt niste investitii proprii, dar toate informatiile, toate rezultatele vor fi publice si gratuite! Aici cu informatiile gratuite ma mai enerveaza ocazional ca lucram 2-3 persoane juma de zi sa “descoperim” ceva, postez pe grup si vine X-ulescu “ah, pai am facut exact asta acu’ 2 luni”… “pai nu puteai sa ne zici si noua ca sa nu ne mai batem capul?!”. Cumva problema asta sper sa se rezolve pe viitor. Tot legat de informatiile gratuite, inevitabil o sa apara si suparatii cu “daca tu zici la toata lumea pe de gratis cum se face, atunci eu ce mai lucru?!” Si e evident ca modul asta de gandire nu avantajeaza pe nimeni pe termen lung, ideal ar fi sa share-uim absolut toate informatiile ca in asa fel vom evolua mult mai rapid si vom avea solutii mai smart si mai reusite intr-un timp mai scurt. Daca un filmulet pe youtube sau o postare pe facebook te lasa fara job atunci, imi pare rau sa te anunt, dar problema e la tine!

Da click si devino partener!  😀

Trebuie sa las si niste dovezi, ca altfel zice lumea ca mint! Ca nu e adevarat!  😆

  

Mai las niste detalii aici… ca sa ma credeti… 😀

P.S.

Am lucrat in constructii de pe la 14 ani, am terminat facultatea de constructii in 2014, pe urma am lucrat 3 ani ca inginer in executie si dupa 5 job-uri am decis sa plec de tot fiindca nu am gasit acea “colaborare”. Scopul principal in foarte putine cazuri era ca constructia aceea sa iasa cat de bine se poate. Erau alte afaceri in paralel, lipsa de interes, “economii”, incompetenti, hoti, suparati, “experti”, super-sefi, Dorei, etc. Orice gaseai pe santierele alea numai colaborare si treaba facuta cum trebuie nu prea gaseai. Ca si un simplu inginer nu ai prea mult control asupra situatiei. Experienta evident ca m-a ajutat si ma ajuta in continuare, chiar daca domeniul constructiilor e total altceva fata de cel al instalatiilor in constructii. Am vazut zeci de santiere (blocuri, mall-uri, ansambluri rezidentiale, casute, etc.), am organizat zeci de santiere, s-au construit lucruri doar sub supravegherea mea (bine, mai trecea unu-altu pe acolo, dar eu eram acolo toata ziua). Am vazut firme de constructii si de instalatii organizate bine, firme organizate prost, firme care au dat faliment, muncitori multumiti, muncitori nemultumiti (mai des), patroni de treaba, patroni care erau pe langa subiect, constructori care stiau ce fac, constructori care au ajuns la puscarie. Deci am vazut niste lucruri in domeniul acesta.

(2016)

Daca va intrebati ca totusi de unde mi-a venit ideea cu smartul si cu magazinul… am avut nevoie pe un santier de o solutie care sa “vanda” apartamentele. Atunci (in 2015) am gasit Livolo si le-am adus Livolo. S-au vandut apartamentele de numa numa… de 2-3x.  😆

(Da, am lucrat si aici. V-am zis ca am vazut lucruri.)

Firma am deschis-o in ianuarie 2015 cand dupa concediul de iarna m-am dus pe un santier si santierul era inchis ca “au uitat sa ma anunte ca se prelungeste concediul”. Nu am mai vorbit niciodata cu domnul patron, dar m-am dus direct la registrul comertului si am deschis firma. Am continuat sa lucrez in constructii pana pe la sfarsitul lui 2017.

Eu am vrut firma de constructii si nu magazin smart sau instalatii. Prin urmare in perioada 2016-2018 toata treaba smart se intampla printr-o alta firma, impreuna cu un asociat, de unde evident am plecat “pentru ca colaborare”. Inca colaboram si astazi, dar prin firme. NU RECOMAND in absolut nici un fel un parteneriat foarte apropiat, o asociere cu “cineva de incredere” fiindca lucrurile in business is foarte dinamice si oamenii se schimba la fel de rapid. Dar nu am absolut nicio problema cu un parteneriat flexibil unde toate lucrurile se intampla intre 2 entitati juridice, cu contracte clare, facturi, fara nicio obligatie, fara nicio “imparteala” care poate fi interpretata si poate duce la discutii inutile pe 2 lei.

P.P.S.

Toate informatiile acestea sunt in ideea in care ar putea ajuta pe cineva sa scurteze drumul spre smart si un business smart de succes. Dau niste detalii mai personale doar din cauza ca doresc sa fiu cat se poate de transparent si pentru a se intelege clar ca am trecut prin asta (nu a aruncat nimeni cu smart si cu bani si cu business in mine).

Daca vreti sa faceti ceva (studii, business, job, etc.) in domeniul constructiilor, faceti in domeniul instalatiilor pentru constructii. Pe structura se descurca si nea’ Dorel sa puna 2-3 caramizi si niste beton si credeti-ma ca nu pica (caramida, nu Dorel). Pe instalatii avem niste probleme foarte grave! Plus ca la partea de structura aveti nevoie de muncitori, multi muncitori, scule serioase, cofraje, masini, etc. Pe instalatii cunosc deja multi profesionisti care lucreaza singuri, fara sef, fara program, fara stres. Un SRL, o masina mai maricica, niste scule, evident niste EDUCATIE si niste EXPERIENTA si faci bani dintr-un business SMART. Da click si devino partener!  😀

P.P.P.S. (dupa cum se incheie si reportajul PRO TV)

“Tineti minte ca nici un dezvoltator cinstit nu va vinde sub pretul pietei.” Si nici un Dorel “super-calificat” nu va oferi servicii foarte smart pentru aia 3 lei.

1 Comentariu
  1. Alin Goga 4 luni în urmă

    Excelent articol. Numai adevaruri. Intradevar tehnologia evolueaza si noi fie ca vrem sau nu vrem o sa tinem pasul cu ea, iar pentru asta avem nevoie nu de calificati si autorizati, nu e suficient, avem nevoie de pasionati, calificati si autorizati. Si cand scriu asta ma refer la toate domeniile, nu doar electric sau/si smart-home. Totul pleaca de la pasiune. Orice pasiune costa timp dar si rezultatul e pe masura. Mersi pentru articol.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*

©2022 SmartHome360.ro Totul Despre si Pentru Smart Home! Partener LoxonePartener KNX

Conectați-vă cu datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Creează cont